5 Jenis Ruam Kulit Bayi dan Cara Mengatasinya

Bila anda ada bayi kecil, anda akan risaukan keadaannya bila tak sihat kan. Lagi-lagi kalau ruam mula naik di bahagian-bahagian tertentu. Risau dibuatnya bila tengok merah-merah je kat bahagian kena ruam.   Ada kes yang lagi teruk, sampai berdarah-darah kat situ. Puas dah ikhtiar dengan macam-macam cara. Akhirnya pergi jumpa doktor dan alhamdulillah selesai.   […]

5 Jenis Ruam Kulit Bayi dan Cara Mengatasinya

Bila anda ada bayi kecil, anda akan risaukan keadaannya bila tak sihat kan. Lagi-lagi kalau ruam mula naik di bahagian-bahagian tertentu. Risau dibuatnya bila tengok merah-merah je kat bahagian kena ruam.   Ada kes yang lagi teruk, sampai berdarah-darah kat situ. Puas dah ikhtiar dengan macam-macam cara. Akhirnya pergi jumpa doktor dan alhamdulillah selesai.   […]

5 Masalah Kulit Bayi Yang Perlu Anda Tahu

Semua ibu bapa nak anak yang lahir sihat, normal dan mempunyai kulit yang normal. Tiasa siapa yang sanggup untuk lihat anak mereka menderita sakit dengan penyakit. Itulah isi hati dan harapan semua ibu bapa.   Malah ramai ibu-ibu sejak dari mengandung lagi sudah mengamalkan pelbagi petua untuk mendapatkan kulit bayi yang sihat dan cantik. Malah […]

5 Masalah Kulit Bayi Yang Perlu Anda Tahu

Semua ibu bapa nak anak yang lahir sihat, normal dan mempunyai kulit yang normal. Tiasa siapa yang sanggup untuk lihat anak mereka menderita sakit dengan penyakit. Itulah isi hati dan harapan semua ibu bapa.   Malah ramai ibu-ibu sejak dari mengandung lagi sudah mengamalkan pelbagi petua untuk mendapatkan kulit bayi yang sihat dan cantik. Malah […]

5 Tips Proven Jaga Bayi Baru Lahir

Kehadiran cahaya mata ke dalam kehidupan suami isteri adalah sesuatu yang sangat ditunggu-tunggu. Bayangkan selama 9 bulan menanti, pastinya akan disambut dengan penuh rasa gembira dan syukur. Lebih-lebih lagi kalau yang sudah lama berkahwin dan baru dikurniakan rezeki, mesti lagi gembira.   Tapi bagi anda yang baru menjadi mama papa atau ibu ayah, mesti agak […]

5 Tips Proven Jaga Bayi Baru Lahir

Kehadiran cahaya mata ke dalam kehidupan suami isteri adalah sesuatu yang sangat ditunggu-tunggu. Bayangkan selama 9 bulan menanti, pastinya akan disambut dengan penuh rasa gembira dan syukur. Lebih-lebih lagi kalau yang sudah lama berkahwin dan baru dikurniakan rezeki, mesti lagi gembira.   Tapi bagi anda yang baru menjadi mama papa atau ibu ayah, mesti agak […]

Senarai Semak Masuk ke Asrama

Biasanya bila anak nak masuk ke asrama, ibu bapa akan jadi sibuk sikit. Sibuk bukan apa, sibuk nak siapkan keperluan anak-anak ke asrama. Biasalah, nak duduk jauh dari ibu bapa, jadi mesti banyak barang nak kena beli dan bawa kan.   Lagi-lagi kalau asrama tu jauh dengan rumah, susah kalau tak cukup apa-apa. Jadi kena […]